Allt arbete inom kåren sker ideellt och opolitiskt. Utan ideellt engagemang skulle vår typ av fristående verksamhet vara omöjlig att genomföra.

Vi vill hjälpa ungdomar till gemenskap och en rolig, meningsfull fritid. Vi tror att scouting har denna möjlighet.

Att vara vuxen inom Scouterna innebär att du gör skillnad för andra samtidigt som du får möjlighet att lära dig nya saker, skapa äventyr och utveckla ditt eget ledarskap.

Det finns massor av olika roller som du som vuxen kan ha i Scouterna. Som scoutledare, skjutshjälp, webbansvarig, medlemsregistrerare eller så kan du engagera dig i kårstyrelsen.

Många scoutledare har varit scouter sedan de var barn, men inom scoutrörelsen finns en mängd ledarutbildningar som gör att även du som inte har någon tidigare scouterfarenhet också får en bra grund för ditt ledarskap inom scoutrörelsen.

Vill du vara med och berika din fritid tillsammans med oss, barnen och ungdomarna i vår kår så ta kontakt med någon av avdelningsledarna. Naturligtvis går det även bra att kontakta oss via epost: rudbeckius@vastmanlandscout.se