För att kåren ska fungera behöver vi många krafter som kan hjälpas åt. Just nu söker vi dig som vill hjälpa till på något av följande sätt:

Materialgrupp

• Ansvarar för att kårens material är komplett och i gott skick och att förråden är städade och håller ordning.
  • Vi vill både ha de som kan vara ”händer och fötter” och den som vill vara sammankallande och sammanhållande
  • Tidsåtgång 1-2 h/mån
  • Prata med någon i kårstyrelsen om du vill veta mer! eller använd formuläret längst ned.

Torpgrupp

• Ansvarar för skötsel och underhåll av våra scoutstugor. Här finns det mycket att göra och ju fler vi är desto bättre!
  • Tidsåtgång ca 4 h/mån

Kanotansvarig

• Ser till att kanoterna är i bra skick, att det finns paddlar och flytvästar.
  • Tidsåtgång ca 5 h/år
  • Ansvarar för uthyrning av kanoter.

Fixargrupp/resurspool

• För dig som vill göra punktinsatser, tex handla till en hajk eller städa en stuga vid ett enstaka tillfälle, torka blöta tält eller fixa en kårstämma
  • Vi söker också här både ”händer och fötter” och den som vill vara sammankallande

Känner du att de praktiska sakerna ligger utanför din kompetens? Vi kan också fylla på i nedanstående poster!

Kårstyrelsen

• Planerar kårens gemensamma aktiviteter. Upprättar och följer upp verksamhetsplan, mål, handlingsplaner. Ansvarar gemensamt för att kårens ekonomi sköts på rätt sätt. Prioriterar kårens verksamhet. Representerar kåren i olika forum. Deltar i att planera och genomföra kårprogram. Upprättar kårens krisplan
  • En bra roll för dig som vill finnas med och få inblick i kårens arbete. Kanske är du en framtida kassör, sekreterare eller ordförande men är just nu mest nyfiken på scoutkåren
  • Tidsåtgång ca 4 h per månad, utifrån ditt engagemang och intresse kan det bli mer
  • Prata med någon i styrelsen om du vill veta mer! eller använd formuläret längst ned.

Revisor

• Reviderar bokslutet och skriver revisionsberättelse
  • Lämplig uppgift för den som har lite kunskaper om ekonomi och bokföring
  • Tidsåtgång ca 5 h/år
  • Prata gärna med kassören om du vill veta mer! eller använd formuläret längst ned.

Valberedning

• Tar fram förslag på kårfunktionärer. Det finns en lista med vilka roller som finns och vad de innebär till hjälp
  • Tidsåtgång ca 10 h/år
  • Prata med kårordförande om du vill veta mer! eller använd formuläret längst ned.

Kontakta webbmaster

• Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.